Economie

ING-topman: nieuwe ingreep noodzakelijk

AMSTERDAM (ANP) – De veranderende vraag van klanten maakt een nieuwe ingreep bij ING noodzakelijk. Dat zei topman Jan Hommen woensdag in een toelichting op de jaarcijfers. De bank en verzekeraar maakte eerder op de dag bekend dat bij het Nederlandse bankbedrijf 1400 banen extra komen te vervallen.

13 February 2013 12:03Gewijzigd op 15 November 2020 01:55

De nieuwe ingreep komt op het moment dat de vorige reorganisatie bij het Nederlandse bankbedrijf, bekendgemaakt in november 2011, nog niet eens is afgerond. Van het toen aangekondigde verlies van 2700 banen, is tot nu toe twee derde gerealiseerd. Afgelopen november werd bekend dat er 1350 banen verdwijnen bij de Nederlandse verzekeringstak en 1000 bij de internationale zakenbanktak.

„De klant vraagt een ander en goedkoper product”, zei Hommen. „Daar moet je aan beantwoorden.” Zo wordt mobiel bankieren volgens hem steeds belangrijker. Ook worden it-systemen vereenvoudigd en samengevoegd. De hardste klappen zullen vallen bij het ondersteunend personeel, bij callcenters en onder it-medewerkers.

ING probeert zo veel mogelijk mensen naar ander werk te begeleiden, zowel intern als buiten het bedrijf. Hommen kon niet zeggen hoeveel medewerkers gedwongen ontslag te wachten staat.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer