Philips denkt niet aan naamswijziging
AMSTERDAM (ANP) – Philips heeft momenteel geen plannen om zijn naam te wijzigen door het verwijderen van de toevoeging Electronics, maar sluit niet uit dat in de toekomst wel te doen. Dat bleek dinsdag uit een toelichting van topman Frans van Houten op de vierdekwartaalcijfers.
Philips kondigde dinsdag de verkoop aan van de divisie Lifestyle Entertainment aan Funai. Het concern trekt zich hiermee volledig terug uit de traditionele consumentenelektronica. Philips verwacht de komende maanden niet nog meer onderdelen van Consumer Lifestyle af te stoten. De herpositionering van de divisie, richting gezondheid en welzijn, is daardoor afgerond. Alleen het onderdeel van Lifestyle Entertainment dat afstandsbedieningen maakt, staat nog in de etalage.
De focus van Philips ligt nu volledig op het behalen van de eerder gestelde doelen voor 2013, zei Van Houten. Philips mikt dit jaar op een winstmarge van 10 tot 12 procent en een omzetgroei van tussen de 4 en 6 procent.
Van Houten zei nog volop bezig te zijn met het reorganisatieprogramma Accelerate! „Ongeveer een derde van de activiteiten presteert nog niet optimaal, twee derde wel”, zei hij daarover.