Binnenland

Aangepaste dienstregeling voorkomt ellende

UTRECHT (ANP) – Door de aangepaste dienstregeling die de NS deze week hanteert wegens het winterweer, is de situatie op het spoor beheersbaar gebleken. Filevorming op het spoor kon worden voorkomen. „Door halfuursdiensten in plaats van kwartiersdiensten te rijden was er meer tijd om storingen op te vangen en te verhelpen”, melden de Nederlandse Spoorwegen in een terugblik.

17 January 2013 17:02Gewijzigd op 15 November 2020 01:24

Volgens de NS wist 89 procent van de treinreizigers van de aangepaste dienstregeling af. Veel meer mensen raadpleegden de Reisplanner op de website van de NS of via de speciale app op hun smartphone of tablet. Maandagochtend werden een miljoen reisadviezen opgevraagd, een record.

De NS zette nog enkele andere cijfers op een rijtje. Zo reden er 4300 treinen per dag tegen 5200 op een normale dag. De diensten van 689 machinisten en 729 conducteurs moesten donderdag worden aangepast.

De reizigers twitterden zich een slag in de rondte over de NS. Zo gingen ruim 30.000 tweets over de dienstverlening en vooral over te volle treinen. Maar we kregen ook complimenten en een hart onder de riem, aldus de spoorwegen.

Tenslotte meldt de NS ruim 50.000 gratis kopjes koffie te hebben uitgedeeld tijdens 3 dagen aangepaste dienstregeling.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer