De supermarkt als dikmaker
Met de maand van gevulde speculaas, kerststol en oliebol nog maar net achter de rug, is voor veel mensen het moment gekomen om het wat rustiger aan te doen met eten. Helaas kent de supermarktmanager die gevoelens bij zijn klanten als geen ander en zal hij er alles aan doen om zijn omzet hoog te houden.
Niet voor niets is januari bij uitstek de maand van de aanbiedingen. Koopjes zoals tweede gratis en 40 procent korting zijn aan de orde van de dag. Evenals gratis boodschappenpakketten – deels bijeengespaard via dure kerstaankopen.
Voor mensen die zich tegen al die verleidingen willen wapenen, schreven psycholoog Asha ten Broeke en bioloog Ronald Veldhuizen het boek ”Eet mij. De psychologie van eten, diëten en te veel eten”.
Benieuwd welke adviezen Ten Broeke en Veldhuizen geven? Lees het artikel in de bijlage ”Goede voornemens” bij het Reformatorisch Dagblad van zaterdag 5 januari.