Consument

Uitzending Gemist steeds populairder

HILVERSUM (ANP) – Steeds meer mensen kijken televisieprogramma’s terug via Uitzending Gemist. Vorig jaar werden maar liefst 311 miljoen video’s bekeken via de website, maakte de Nederlandse Publieke Omroep donderdag bekend. Dat is ruim de helft meer dan het jaar ervoor.

3 January 2013 11:15Gewijzigd op 15 November 2020 01:07

Vooral via de mobiele telefoon en tablets nam het gebruik van Uitzending Gemist flink toe. Meer dan 25 procent van alle gemiste programma’s werd op deze manier teruggekeken. Het jaar ervoor was dat nog 15 procent.

De meest teruggekeken programma’s in 2012 waren SpangaS en De Wereld Draait Door (DWDD). Beiden werden zo’n 10 miljoen keer bekeken. Het NOS Journaal neemt de derde plek in, gevolgd door Boer Zoekt Vrouw en het Klokhuis. Ook Flikken Maastricht, PowNews, Checkpoint, Huisje Boompje Beestje en Wie is de Mol? staan in de top 10.

Uitzending Gemist is de onlinevideotheek van de publieke omroep. In het archief zitten meer dan 350.000 uitzendingen. De NPO maakte eind 2011 bekend te kijken naar de mogelijkheid een vergoeding te vragen voor bepaalde programma’s van Uitzending Gemist. Dit onderzoek loopt nog steeds, zei een woordvoerder donderdag.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer