Economie

Lidl stopt twitteractie met kerstpakketten wegens succes

APELDOORN – Supermarktketen Lidl stopte dinsdag een twitteractie in België omdat het succes ervan veel groter was dan verwacht.

Redactie digitale media
11 December 2012 10:22Gewijzigd op 15 November 2020 00:45
Foto ANP
Foto ANP

Dat schrijft de NOS.

Lidl beloofde vijf kerstpakketten aan de voedselbank te geven voor elke tweet waarin de hastag ”#luxevooriedereen” stond. De actie begon maandagochtend. Dinsdag rond 8.00 uur waren er al 1500 tweets met #luxevooriedereen verschenen.

Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt zei dinsdag compleet verrast te zijn door het succes van de actie. Lidl gaat in totaal 10.000 viergangenmenu’s aan de voedselbank geven. De menu’s kostten 20 euro per stuk. De actie kost de supermarktketen dus 200.000 euro. „De actie kost ons wat meer dan verwacht, maar het voornaamste is dat we deze gezinnen hebben geholpen”, aldus Rynwalt.

”#luxevooriedereen” en ”Lidl” waren dinsdagmorgen trending topics in Nederland: de twee onderwerpen waarover het meest werd gesproken.

Lidl startte de actie naar aanleiding van een rapport waaruit blijkt dat er steeds meer mensen in armoede leven in België.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer