Buitenland

Budweiser wil onherkenbaar in film Flight

LOS ANGELES (ANP/RTR) – Bierfabrikant Anheuser-Busch heeft filmstudio Paramount Pictures gevraagd de logo’s van hun biermerk Budweiser in de film Flight onherkenbaar te maken. Dat liet de producent maandag weten. De film gaat over een piloot met een alcoholprobleem en daar wil de producent niet mee geassocieerd worden.

6 November 2012 06:48Gewijzigd op 15 November 2020 00:06

Anheuser-Busch wist niet dat het merk in de film zou worden gebruikt. „Wij zouden misbruik van onze producten nooit toejuichen. We hebben een lange geschiedenis in het promoten van verantwoord alcoholgebruik en zijn fel tegen gebruik van alcohol in het verkeer. Mede daarom betreuren wij het zeer dat Paramount Pictures een van onze producten op deze manier gebruikt”, luidt de verklaring van Anheuser-Busch. „We hebben de filmmakers gevraagd om ons merk onherkenbaar te maken in de film en alle afgeleiden daarvan.”

Paramount Pictures heeft nog niet op het verzoek gereageerd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer