Economie

AH adverteert weer in dagbladen

Albert Heijn gaat volgens PCM Uitgevers zijn aanbiedingen weer aanprijzen in landelijke kranten. De supermarktketen zal in ieder geval tot eind dit jaar adverteren in de kranten van PCM.

ANP
19 September 2003 08:44Gewijzigd op 14 November 2020 00:34

Dat heeft de uitgever van onder andere het Algemeen Dagblad, NRC Handelsblad, Trouw en de Volkskrant donderdag gezegd. Albert Heijn wil de opdracht echter niet bevestigen.

PCM zegt dat er op dit moment geen sprake is van een structurele terugkeer. „Albert Heijn heeft wel een aantal advertenties gereserveerd”, aldus een woordvoerder van PCM. De uitgever wil niet zeggen om hoeveel advertenties het gaat, maar meldt wel dat het aantal kleiner is dan toen Albert Heijn nog regelmatig reclame maakte in de landelijke kranten.

Een woordvoerster van Albert Heijn ontkent noch bevestigt dat er sprake is van een opdracht tot het einde van dit jaar. „Het is wel zo dat we bepaalde voordelen op ad-hocbasis via de dagbladen onder de aandacht brengen.”

Het supermarktconcern schrapte twee jaar geleden zijn wekelijkse advertenties in de dagbladen om zich te richten op folders en reclame op de radio en televisie. Albert Heijn week daar begin dit jaar van af met een incidentele krantencampagne over de prijsverlaging van ongeveer 300 artikelen.

De krantenadvertenties lijken bittere noodzaak voor het supermarktconcern, omdat de omzet van Albert Heijn harder daalt dan die van de concurrentie. Het bedrijf constateerde de afname vorige week na commotie over het loon van topman A. Moberg. De bestuursvoorzitter maakte woensdag bekend dat hij afziet van de gegarandeerde ontslag- en bonusvergoeding.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer