Ict-storing bij KLM op Schiphol
SCHIPHOL (ANP) – Door een ict-storing bij vliegmaatschappij KLM op luchthaven Schiphol hebben veel vluchten donderdagmorgen vertraging opgelopen. Passagiers hadden problemen met het (online) inchecken voor hun vlucht. In sommige gevallen was hierdoor sprake van 60 tot 90 minuten extra wachttijd.
KLM meldt dat de storing in de computersystemen werd veroorzaakt door een foutje bij onderhoudswerkzaamheden. De verkeersleiding van Schiphol liet het totale inkomende luchtverkeer daarop tijdelijk iets vertragen om de situatie onder controle te houden. „Anders kon het gebeuren dat grote aantallen passagiers zich in de luchthaven zouden ophopen, of dat vliegtuigen niet naar hun gate konden gaan”, aldus een woordvoerster van de luchthaven.
Inmiddels is de storing weer verholpen en KLM doet er alles aan om de vertragingen weer langzaam terug te brengen. Via de sociale media Facebook en Twitter worden passagiers de hele dag extra op de hoogte gehouden van de meest actuele informatie. Hiermee is het ook mogelijk tickets om te boeken en in te checken op vluchten.
Passagiers van andere luchtvaartmaatschappijen dan KLM ondervinden nu geen hinder meer van de storing.