Politiek

Verhagen: Bel-me-niet werkt goed

DEN HAAG (ANP) – Het bel-me-nietregister werkt goed, maar kan nog meer irritaties voorkomen als de consument beter wordt geïnformeerd. Dat schrijft minister Maxime Verhagen (Economisch Zaken) maandag aan de Tweede Kamer, op basis van een evaluatie van het in oktober 2009 ingevoerde systeem.

16 April 2012 15:51Gewijzigd op 14 November 2020 20:32
Foto ANP
Foto ANP

Wie ingeschreven staat in het register, krijgt veel minder verkooptelefoontjes, concluderen de onderzoekers op basis van 500 enquêtes onder consumenten. Toch zijn er nog wel irritaties voor de mensen die zich hebben ingeschreven: bedrijven negeren het register, tijdens de verwerking van de inschrijving (zes weken) in het register worden mensen nog gebeld en bedrijven die een relatie hebben met de klant mogen ook bellen.

Verhagen gaat bekijken hoe gebruikers beter over deze tekortkomingen kunnen worden geïnformeerd.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer