Advertentiesite Groupon lijdt verlies
NEW YORK (ANP) – De Amerikaanse advertentiesite Groupon heeft in het afgelopen kwartaal een nettoverlies geleden van 42,7 miljoen dollar (32,2 miljoen euro), door een hogere belastingdruk in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers die Groupon woensdag na het slot van de handel bekendmaakte.
Het verlies valt wel een stuk lager uit dan een jaar eerder, toen het 378,6 miljoen dollar bedroeg. Operationeel boekte het bedrijf in het afgelopen kwartaal een winst van 15 miljoen dollar. De omzet kwam uit op 506,5 miljoen dollar. Dat is een stijging van liefst 194 procent op jaarbasis.
Het aantal actieve gebruikers steeg tot 33 miljoen, aldus het bedrijf. Het bedrijf biedt aanbiedingen in 47 landen en handelt met 250.000 ondernemers.
Het aandeel Groupon wordt sinds november voor het eerst verhandeld op Wall Street. Groupon biedt kortingen aan op van alles, van diners tot parachutespringen. Het woord ’group’ in de naam refereert aan het feit dat de kortingen vaak pas gaan gelden als een groep mensen zich ervoor aanmeldt. De onderneming bestaat een kleine 3 jaar.