Economie

AFM: banken tonen beterschap

AMSTERDAM (ANP) – Banken hebben steeds meer aandacht voor de kwaliteit van hun producten en diensten en stellen steeds meer daadwerkelijk de klant centraal. Dat zeggen de bestuurders Theodor Kockelkoren en Tim Mortelmans van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) in een dinsdag gepubliceerd vraaggesprek met het Financieele Dagblad (FD).

10 January 2012 09:39Gewijzigd op 14 November 2020 18:36
beeld ANP
beeld ANP

Vooral spaarproducten en hypotheken worden steeds eenvoudiger. „Nog niet alle producten voldoen aan onze criteria, maar het belangrijkst is dat de markt nu de stofkam erdoorheen haalt”, aldus Kockelkoren. 2 jaar geleden verweet de AFM banken nog dat zij te dure en ingewikkelde producten en diensten verkochten.

Volgens Mortelmans is er sprake van een omslag in het denken binnen de banken, en draagt een kritischer houding van de consument daaraan bij . „Een paar jaar geleden dachten instellingen vooral aan hun eigen belang. Ze konden ook bewust of onbewust misbruik maken van de desinteresse van klanten. Die werden daar het slachtoffer van. Maar nu weten ze dat en zijn ze kritischer richting de banken.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer