Economie

„Supermarkten stunten met versproducten”

DEN HAAG (ANP) – Supermarkten stunten in toenemende mate met versproducten. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerde analyse van het bedrijf PCNData, dat alle folderpromoties van supermarkten in de Benelux registreert.

23 December 2011 14:31Gewijzigd op 14 November 2020 18:22
Foto ANP
Foto ANP

Het aantal folderacties met versproducten steeg de afgelopen 2 jaar met 15 procent. Vooral broodproducten, aardappelen, groente en fruit werden in toenemende mate afgeprijsd. De Nederlandse supermarkten presenteerden dit jaar gezamenlijk ruim 40.000 versaanbiedingen in de folders. Dat is 5 procent meer dan in 2010 en liefst 15 procent meer dan in 2009.

„Het aantal promoties met versproducten stijgt. Bovendien zijn de kortingen fors te noemen. Zo zien we in de cijfers steeds meer versaanbiedingen waarbij het accent ligt op het volume. De klant krijgt hierbij bijvoorbeeld het tweede product voor de halve prijs”, aldus directeur Ruben Boas van PCNData.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer