Economie

Telefonische klantenservice kan beter

DEN HAAG (ANP) – Aan de telefonische klantenservice van vooral telecombedrijven valt nog het nodige te verbeteren.

21 November 2011 09:59Gewijzigd op 14 November 2020 17:47
Foto ANP
Foto ANP

Dat bleek maandag uit onderzoek dat minister Verhagen (Economische Zaken) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Volgens het onderzoek geven klanten de telefonische service bij energie- en telecombedrijven ondanks de wachttijd gemiddeld een 7 als rapportcijfer. Maar er zijn grote verschillen tussen de bedrijven: bij de telecombedrijven is de wachttijd gemiddeld ruim 4 minuten, twee keer zo lang als bij energiebedrijven.

Verhagen overlegde al diverse malen met de klantenservice­federatie om de kwaliteit van de telefonische klantenservice te verbeteren. Hij bekijkt of de wachttijd bij 0900-nummers gratis te maken is.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer