Economie

Internetwinkel bol.com ziet brood in witgoed

AMSTERDAM (ANP) – Bol.com stapt in witgoed. Sinds donderdag verkoopt het bedrijf ook wasmachines, vaatwassers en andere grote huishoudelijke apparaten.

14 October 2011 09:22Gewijzigd op 14 November 2020 17:07

Het bedrijf verwacht daarin op termijn „enkele procenten” marktaandeel te veroveren, wat zou neerkomen op een omzet van enkele tientallen miljoenen euro’s, aldus marketingdirecteur Michel Schaeffer.

Daarmee zou witgoed een flink aandeel krijgen in de totale omzet van bol.com. Die bedroeg vorig jaar 318 miljoen euro. Over de omzetverwachtingen voor dit jaar wil Schaeffer weinig kwijt, behalve dat het bedrijf rekent op een dubbelcijferige toe­name. „Wij groeien harder dan de markt.”

Bol.com begon in 1999 als internet­boekwinkel. Het breidde zijn assortiment de afgelopen jaren al uit met onder meer cd’s, dvd’s, speelgoed, computers en kleine huishoudelijke apparaten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer