Consumentenbond ageert opnieuw tegen UPC
De Consumentenbond neemt het kabelbedrijf UPC weer onder vuur. Op zijn internetpagina stelde de bond, die al jaren ageert tegen de „slechte dienstverlening van UPC”, donderdag dat de service nog veel te wensen overlaat. Volgens UPC is de actie van de belangenbehartiger echter volkomen misplaatst. „We zijn op de goede weg”, meende een woordvoerder.
De Consumentenbond baseert zich op de uitkomsten van een enquête op de eigen website, die achthonderd mensen hebben ingevuld. Aanleiding voor de rondvraag zijn de kwaliteitsdoelen die UPC zichzelf heeft gesteld en die eind 2003 moeten zijn gerealiseerd.
Zo wil UPC dat 80 procent van de telefoontjes van klanten binnen dertig seconden wordt opgenomen. Daarnaast dient 90 procent van alle e–mails binnen 48 uur te zijn beantwoord en moet op 75 procent van alle brieven binnen vijf werkdagen zijn gereageerd.
Op basis van de enquête stelde de Consumentenbond donderdag echter dat 90 procent van de bellers niet binnen 30 seconden iemand van UPC aan de lijn kreeg. Ook ontving 90 procent van de briefschrijvers geen antwoord binnen vijf werkdagen. Van de mailers kreeg 81 procent geen tijdige reactie.