Binnenland

Social media verraden bijstandsfraudeurs

AMSTERDAM – Twitteren over een grote aankoop van de buurman of een dure zonvakantie kan onbedoeld aanzet geven tot ontmaskering van een bijstandsfraudeur.

Redactie digitale media
8 September 2011 10:49Gewijzigd op 14 November 2020 16:31
Foto ANP XTRA
Foto ANP XTRA

Dat meldde het Algemeen Dagblad donderdag.

Onderzoeksbureaus die door tien Nederlandse gemeenten worden ingehuurd, scannen met verdachte zoektermen social media als Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn. Bijstandsgerechtigden die weigeren hun schuld te betalen worden op deze manier secuur onder de loep genomen. In de tot nu toen honderd onderzochte dossiers stuitte men op in zeventig gevallen op verdachte zaken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer