Consument

‘Dierenleedplaatjes’ tegen kiloknallers

AMSTERDAM (ANP) – In de strijd tegen de zogenoemde kiloknallers zet dierenorganisatie Wakker Dier middelen in die supermarkten gebruiken om juist wel veel dieronvriendelijke producten te laten kopen: verzamelplaatjes.

28 July 2011 11:50Gewijzigd op 14 November 2020 15:58

Wakker Dier liet donderdag weten een verzameling dierenleedplaatjes te hebben gemaakt die consumenten kunnen sturen aan anderen die dat soort reclamevlees kopen.

Met een knipoog naar de spaaracties van supermarkten liet de organisatie zes kaarten maken onder het motto ‘dierenleedplaatjes, spaar ze NIET allemaal’. De kaarten zijn te vinden op de website van de organisatie.

Wakker Dier registreert sinds begin 2009 alle kiloknallers van de grootste tien supermarkten. Sinds vorig jaar was het aantal kiloknallers al gekelderd van 11 naar 7 per week. Het aantal diervriendelijke aanbiedingen en het diervriendelijke assortiment zijn afgelopen jaar met 73 procent toegenomen, aldus Wakker Dier. „Maar een kiloknallervrije week is in de 3 gemeten jaren nog niet voorgekomen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer