„Meer klachten over online winkels”
DEN HAAG (ANP) – De Consumentenautoriteit heeft in het eerste halfjaar meer meldingen binnengekregen over problemen met online aankopen bij onbetrouwbare websites. Het aantal klachten over sms-diensten nam af.
Regelmatig leveren online winkels niet of reageren slecht op klachten van consumenten. Ook zijn er klachten over niet terugbetalen van geld als consumenten binnen de wettelijke bedenktijd een product hebben teruggestuurd. Onlangs zijn twee websites uit de lucht gehaald omdat er via het meldpunt ConsuWijzer klachten over waren binnengekomen. Daar komen inmiddels evenveel klachten binnen over gewone winkels en webshops.
Het afgelopen half jaar kreeg de organisatie per maand gemiddeld 180 meldingen over sms-diensten. In dezelfde periode 2010 ging het om 290 meldingen.
Het aantal klachten over online daten neemt toe. Het is soms onduidelijk hoe je met het bedrijf in contact kunt komen en regelmatig wordt het lidmaatschap stilzwijgend verlengd.