Binnenland

Woonbond kraakt dienstverlening particuliere verhuurders

De dienstverlening van particuliere verhuurders is onder de maat. Huurders zijn vooral ontevreden over de behandeling van geschillen, voorlichting over vrijkomende woningen en de manier waarop brieven worden beantwoord. Woningcorporaties doen het een stuk beter en scoren nauwelijks onvoldoendes in de ogen van de doorgaans kritische huurders.

ANP
10 June 2003 15:10Gewijzigd op 14 November 2020 00:22

Dat blijkt een onderzoek van de Nederlandse Woonbond onder 183 huurdersorganisaties, dat dinsdag openbaar is gemaakt. Kleinere corporaties krijgen een betere waardering dan hele grote.

Drie corporaties scoren hoger dan een 9: Woonpunt Maastricht, WBV De Betere Woning uit Elburg en woonstichting Haskerland uit Joure. Ook de particuliere verhuurder Grouwels Daelmans uit Apeldoorn haalt zo’n hoog cijfer.

Vijf verhuurders krijgen een 3 of een nog lager rapportcijfer voor hun dienstverlening. Portaal uit Leiden is de enige woningcorporatie in dit rijtje. De overige zijn particuliere verhuurders: Metterwoon in Vlaardingen, Zeilstra in Voorschoten, Delta Natura Uitvaartverzekering in Hilversum en de Kroonenberggroep in Rotterdam.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer