HEMA: klanten blijven HEMA trouw
AMSTERDAM (ANP) – Winkelketen HEMA heeft het afgelopen jaar de omzet licht weten te verhogen en ook het marktaandeel nam in vrijwel alle categorieën toe. Het bedrijf maakte dinsdag bekend dat de omzet met 3 procent is gegroeid tot 1,11 miljard euro en dat het operationeel resultaat met 11 procent is toegenomen tot 158 miljoen euro. „Klanten blijven HEMA trouw”, aldus topman Ronald van Zetten.
Het marktaandeel van HEMA in de categorieën ‘mode’ en ‘food’ nam verder toe, meldde het concern zonder verdere duiding. In de categorie hardware, zoals borden, pannen en beddengoed, lag de omzetgroei „in lijn met de marktontwikkelingen”, aldus HEMA. De winkelketen wist de winstmarge ten opzichte van 2009 met 1 procentpunt te verhogen tot 14 procent.
HEMA opende afgelopen jaar 51 nieuwe winkels, waarvan 36 in Nederland, tien in België, drie in Frankrijk, één in Duitsland en één in Luxemburg. „Een Nederlands merk als HEMA is een succesvol exportproduct geworden”, aldus Van Zetten.