Economie

Consumenten klagen vaker bij geschillencommissies

Bij de geschillencommissies voor consumentenzaken zijn in 2002 bijna duizend zaken meer ingediend dan het jaar ervoor. Aan de commissies zijn vorig jaar 11.371 nieuwe zaken voorgelegd tegenover 10.476 in 2001. Dat is een stijging van 8,5 procent.

ANP
3 June 2003 13:50Gewijzigd op 14 November 2020 00:21

De overkoepelende Stichting Geschillencommissies meldde dinsdag dat het aantal klachten met 485 het sterkste toenam bij de Geschillencommissie voor Bankzaken. Met 158 klachten minder telde de Geschillencommissie Telecommunicatie relatief de sterkste daling.

Gemiddeld duurde de afhandeling van een klacht 6,5 maanden, aldus de stichting.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer