35 klachten bij Meldpunt Taxi
EN HAAG (ANP) – Bij het meldpunt voor klachten over het taxivervoer zijn sinds begin maart 35 klachten binnengekomen. De meeste klachten gingen over het gedrag van de chauffeur, over niet op tijd zijn en de hoogte van de ritprijs. Van de 35 klachten zijn er vijftien afgehandeld. Dat liet maandag een woordvoerster van het Klachtenmeldpunt Taxi weten. De klachtenlijn is sinds 1 maart open. Onder taxivervoer wordt verstaan straattaxi’s en taxibusjes voor bijvoorbeeld zorg- of ziekenvervoer.
Taxireizigers kunnen hun klacht kwijt via een website of telefonisch. Het meldpunt dient als tussenstation. De bedoeling is dat de taxi-ondernemer samen met de klant de klacht oplost. Uiteindelijk kan de klant altijd nog naar de Geschillencommissie Taxivervoer.
De klachtenlijn is opgezet door reizigersvereniging Rover en branchevereniging Koninklijk Nederlands Vervoer. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu ondersteunt het initiatief.