Economie

Dikke onvoldoende voor Belastingtelefoon

DEN HAAG (ANP) – De Consumentenbond geeft de Belastingtelefoon een dikke onvoldoende. De consumentenorganisatie stelde mensen achter de dienst vijftig vragen en de antwoorden waren grotendeels fout of incompleet. Dat liet de Consumentenbond vrijdag weten.

11 February 2011 10:32Gewijzigd op 14 November 2020 13:39
beeld ANP
beeld ANP

Slechts zeventien antwoorden waren correct, waardoor de organisatie op een cijfer van 4 min uitkomt. Vorig jaar scoorde de Belastingtelefoon ook al slecht op de kwaliteit van de antwoorden. Volgens de organisatie verbetert de Belastingtelefoon wel, vooral op serviceaspecten zoals wachttijden en de begroeting. Daar tekende de Consumentenbond een 7 op. Vorig jaar haalde de hulplijn eveneens een dikke voldoende.

„Je ziet dat de begroeting geweldig is, maar de kwaliteit om te huilen. Het is fijn als iemand netjes goedemorgen zegt, maar je komt daar natuurlijk voor ingewikkelde vragen”, aldus een woordvoerster van de organisatie.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer