Economie

Zalm: Communicatie naar klant moet beter

AMSTERDAM (ANP) – ABN Amro wil de communicatie naar de klant dit jaar fors verbeteren. „Het taalgebruik moet makkelijker, zodat 90 procent van de bevolking het begrijpt”, zei ABN-topman Gerrit Zalm dinsdag tijdens zijn nieuwjaarstoespraak.

11 January 2011 19:53Gewijzigd op 14 November 2020 13:14

Volgens Zalm gaat het daarbij niet alleen om brochures, maar ook om medewerkers en adviseurs die klanten informeren over spaarproducten, hypotheken en beleggingen. „We moeten het dit jaar minder hebben over integreren, maar meer over het centraal stellen van de klant.”

Zalm benadrukte verder dat ABN wil groeien op het gebied van private banking, het bankieren voor vermogende particulieren. „Daarin zijn we nummer drie in de eurozone en nummer vijftien in de wereld. We kunnen de concurrentie aan met andere partijen”, stelt de topman.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer