Economie

Brillenoorlog Hans Anders en Eyelove Brillen

ROTTERDAM (ANP) – Optiekketen Hans Anders is met concurrent Eyelove Brillen verwikkeld in een brillenoorlog. In een kort geding eist de brillenketen dat Eyelove onmiddellijk stopt met zijn reclamecampagne. Volgens Hans Anders is deze misleidend en verwarrend voor de consument.

3 January 2011 17:32Gewijzigd op 14 November 2020 13:07

In reclamefolders en huis-aan-huisbladen noemt Eyelove de naam van Hans Anders en ook de rood-witte kleurstelling in de reclame-uitingen zou te veel naar Hans Anders verwijzen. Eyelove meent echter dat de consument in de advertenties duidelijk kan zien dat het om Eyelove gaat en niet om Hans Anders. Ook in het noemen van de naam Hans Anders ziet de brillenwinkel geen kwaad, maar „slechts een feitelijke onderbouwing van de ervaring van de oprichters van Eyelove”.

Eyelove Brillen is een nieuw concept in de optiekmarkt, opgezet door voormalig directeur van Hans Anders, John Keijsers. De nieuwe brillenketen verkoopt sinds begin 2010 brillen voor vaste lage prijzen via DA drogisterijen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer