Economie

„KPN voert stille prijsverhoging door”

DEN HAAG (ANP) – Telecomconcern KPN gaat per 1 januari een stille prijsverhoging doorvoeren voor zakelijke klanten. Dat stelt de onafhankelijke adviseur A&B groep vrijdag op basis van eigen berekeningen. Aanpassingen van tarieven en contractvoorwaarden voor zakelijk bellen vanaf een vaste aansluiting leiden volgens de onderzoekers in de praktijk categorisch tot een hogere telefoonrekening. KPN zelf rept volgens de onderzoekers van een ‘vereenvoudiging’ van de tarieven.

17 December 2010 16:44Gewijzigd op 14 November 2020 12:57

De totale stijging van de kosten kan oplopen tot 7 procent, aldus A&B Groep, dat organisaties adviseert over telefonie. Slechts in enkele gevallen is er sprake van een daling in de tarieven. Vorige maand schreef De Telegraaf al dat KPN zakelijke klanten een brief heeft gestuurd met uitleg over nieuwe abonnementen. Wie niet op de brief reageert, zit per 1 januari vast aan een jaarcontract.

Telecomwaakhond Opta zegt onderzoek te doen naar de wijzigingen van de tarieven en voorwaarden, na klachten van onder meer concurrent Tele2. „We gaan onder meer onderzoeken of KPN zijn klanten voldoende heeft geïnformeerd over hun opzegrechten”, aldus een woordvoerster. „We verwachten begin volgend jaar ons oordeel bekend te maken.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer