Economie

Kratten vol claims bij NS na brand Utrecht

RIJSWIJK (ANP) – Bij de NS hebben zich tot nu toe 16.500 mensen gemeld die onkosten claimen nadat een brand in Utrecht op 19 november het treinverkeer in die regio had lamgelegd. Een woordvoerder verwacht, mede door de poststaking, dat dat aantal nog kan oplopen tot rond de 25.000. Alle klachten die tot nu toe binnenkwamen, zijn afgehandeld.

10 December 2010 12:29Gewijzigd op 14 November 2020 12:51
Foto ANP
Foto ANP

De claims variëren van een paar euro tot veel meer. Mensen vragen schadevergoeding voor het niet kunnen uitchecken en voor gemaakte taxi- en kilometerkosten. Ook komen declaraties van maaltijden binnen.

Het treinverkeer was vrijdag 19 en zaterdag 20 november ernstig ontregeld, nadat brand was uitgebroken in de verkeersleidingspost van ProRail in Utrecht. Duizenden reizigers raakten daardoor in de problemen.

Het spoorbedrijf is van mening dat de brand buiten zijn schuld ontstond en dat er dus in feite sprake is van overmacht. „Maar er waren zoveel reizigers gedupeerd dat we daar coulant mee om willen gaan.” De woordvoerder kon nog niet aangeven hoeveel geld tot nu toe aan claims is vergoed. Dat bedrag wordt later bekendgemaakt.

Overigens zijn naar aanleiding van treinproblemen op zaterdag 4 december ook ruim 1600 klachten binnengekomen. Ook dat aantal zal nog stijgen, verwacht de NS-woordvoerder.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer