Economie

Tevredenheid over betaaldiensten van banken

AMSTERDAM (ANP) – Nederlandse consumenten en ondernemers zijn ondanks de verschuivingen in het Nederlandse bankenlandschap tevreden over de toegankelijkheid en bereikbaarheid van betaaldiensten. Dat concludeerde het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB) woensdag in de Bereikbaarheidsmonitor 2010.

8 December 2010 19:01Gewijzigd op 14 November 2020 12:50
Foto ANP
Foto ANP

Consumenten geven, afhankelijk van de doelgroep, gemiddeld het cijfer 7,5 tot 8 voor de betaaldiensten en ondernemers een 7,1. Geldautomaten zijn makkelijk te vinden en de openingstijden van banken in combinatie met de internetdiensten zorgen voor een goede bereikbaarheid. Ondernemers vinden wel dat de diensten voor het zogenoemde afstorten van contant geld moeten verbeteren.

Het bankenlandschap in Nederland heeft de afgelopen jaren flinke veranderingen ondergaan, zoals de samenvoeging van ABN Amro en Fortis en de integratie van ING en Postbank.

In het MOB zitten aanbieders en gebruikers van het betalingsverkeer en het staat onder voorzitterschap van De Nederlandsche Bank.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer