Tele2 pakt malafide sms-aanbieder aan
AMSTERDAM (ANP) – Telecombedrijf Tele2 gaat vanaf donderdag sms-aanbieders die ongeoorloofd geld proberen te innen van klanten hard aanpakken. Als het vermoeden bestaat dat klanten zijn misleid tot abonnementen op sms-diensten krijgen zij het geld van Tele2 terug, aldus het telecombedrijf.
De kosten gaat Tele2 zelf verhalen bij de aanbieder van de sms-dienst. Het is dan aan die aanbieder te bewijzen dat de klacht van de klant ongegrond is. „We zijn dus coulant naar onze klanten en keihard naar partijen die willens en wetens de boel proberen op te lichten”, aldus directeur Günther Vogelpoel van Tele2.
Het telecombedrijf stelt nu zelf op te treden omdat een gezamenlijke gedragscode van de marktpartijen niet afdoende was. „Herhaaldelijke overtreding van aanbieders van sms-diensten zal leiden tot afsluiting en op die manier verwachten we dat uiteindelijk alleen de sms-aanbieders overblijven die te goeder trouw zijn”, aldus Vogelpoel.