Economie

Consument ontevreden over bank en OV

GRONINGEN (ANP) – Nederlandse consumenten zijn slecht te spreken over de prestaties van openbaarvervoerbedrijven en de bankensector. Dit blijkt uit de resultaten van een maandag gepubliceerd onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen onder vijfduizend consumenten naar de dienstverlening van grote bedrijven in Nederland.

29 November 2010 12:47Gewijzigd op 14 November 2020 12:42
Nederlandse consument is slecht te spreken over OV en bankensector. Foto ANP
Nederlandse consument is slecht te spreken over OV en bankensector. Foto ANP

OV-bedrijven zoals de NS, Connexxion en Arriva zijn het in de ogen van het publiek veel slechter gaan doen; de klantwaardering is met ruim 18 procent gedaald. Ook banken scoren slecht. Consumenten waarderen de bankensector bijna 9 procent lager dan vorig jaar.

Een opvallende conclusie is dat Nederlandse consumenten de relaties met bedrijven minder belangrijk zijn gaan vinden. Het gaat de klanten nu vooral om een goede prijs en kwaliteit. De klant wordt kritischer en eist waar voor zijn geld, aldus het onderzoek. Dit is het meest zichtbaar bij mobiele telecommunicatie en het openbaar vervoer.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer