Uitpakken met inpakken
Hoe maak je van het afgezaagde flesje wijn of de praktische maar o zo saaie cadeaubon toch een origineel geschenk?
Ingrid Kroeze van de inpakshop weet dat wel. Geef haar een stuk papier en wat linten in handen en binnen enkele minuten ligt er een cadeau op tafel waar je u tegen zegt.
Sinds 2005 verzorgt Kroeze workshops en trainingen in Nederland en België. Tijd voor een nieuwe stap: een handig boekje voor iedereen die geen zin of tijd heeft om een workshop te volgen.
Een kimono, een hart van folie of een tasje met vlinderdas: in de vijftig pagina’s tellende uitgave zijn de meest wilde inpakideeën te vinden. Elke beschrijving is voorzien van een duidelijk stappenplan met foto’s. Ook geeft Kroeze tips als: „Geen cadeaupapier in huis? Gebruik een plattegrond of een speciale tijdschrift- of krantenpagina.”
Een cadeautje inpakken kan beduidend meer tijd dan normaal kosten „Maar”, stelt Kroeze: „Een met zorg en aandacht ingepakt cadeau zegt iets over het gebaar dat je maakt.” En zo is het natuurlijk ook.
Opvallend genoeg staan er geen inpaktips voor kindercadeautjes in. Jammer, want zeker voor de jongste doelgroep valt er ook genoeg leuks te fröbelen. Zeker nu op kinderverjaardagen vaak alleen nog maar geld wordt gegeven. Met een opvallende creatie versierd met wat snoep scoor je dan altijd.
”Creatief inpakken is (g)een kunst” kost 12,50 euro en is verkrijgbaar via www.inpakshop.nl.