Binnenland

NS bekijkt elk schadegeval apart

UTRECHT (ANP) – De NS gaat elke claim voor extra kosten van reizigers tijdens de grote storing die Utrecht CS vrijdag trof, apart bekijken en beoordelen. Dat heeft een woordvoerder maandag gemeld.

22 November 2010 14:59Gewijzigd op 14 November 2020 12:37
Foto ANP
Foto ANP

„We gaan coulanter om met de schadeclaims dan we verplicht zijn, omdat we ons mede verantwoordelijk voelen voor de problemen van reizigers”, stelt hij. „Maar een exacte definitie van die coulance kunnen we niet geven.” Reizigers die menen recht te hebben op een financiële vergoeding, moeten bij hun klacht sowieso alle bonnen leveren van mogelijke geleden schade.

De kosten van vliegreizen die door de problemen met het ontregelde treinverkeer, worden niet vergoed, meldt de NS. De zegsman kon maandagmiddag nog niet zegen hoeveel mensen zich al hebben gemeld met een schadeclaim.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer