Telegraaf koopt Hyves
AMSTERDAM – Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de socialenetwerksite Hyves gekocht. Dat maakte het bedrijf, bekend van onder meer dagblad De Telegraaf en Sp!ts, maandag bekend zonder financiële details te vermelden.
Hyves heeft naar eigen zeggen negen miljoen Nederlandse leden. Het huidige management van het bedrijf blijft aan. De onderneming verwacht dit jaar een omzet te behalen van 20 miljoen euro.
Een woordvoerster van TMG wilde desgevraagd de koopprijs van Hyves niet prijsgeven. De acquisitie wordt door TMG uit eigen middelen voldaan en heeft een positief effect op de winst per aandeel.
Door de overname van Hyves denkt het mediaconcern 62 procent van alle Nederlanders online te bereiken. TMG heeft al veelbezochte websites in zijn portfolio zoals die van De Telegraaf, GeenStijl en Relatieplanet. De netwerksite zal door de overname nog meer Nederlanders met elkaar verbinden, denken de partijen. „Verder blijft Hyves gewoon Hyves”, stelde de netwerksite in een persbericht.
In de afgelopen jaren hebben Hyves en TMG-dochters al aan elkaar gesnuffeld. Zo was er de Hyves en Telesport WK-poule, die goed was voor 250.000 deelnemers.