Economie

Unilever verkoopt tomatentak Brazilië

SAO PAULO (ANP) – Levensmiddelenproducent Unilever verkoopt zijn tomatenactiviteiten voor consumenten in Brazilië aan Cargill voor 260 miljoen euro. De verkoop omvat de merken Pomarola, Tarantella, Elefante, Extratomato, Pomodoro en een productiefaciliteit in Goiania.

24 September 2010 21:56Gewijzigd op 14 November 2020 11:54

„Deze transactie is in lijn met de strategie onze portfolio te versterken met sterke wereldwijde groepen”, aldus Kees Kruythoff van Unilever Brazil vrijdag. „ Dit biedt ook de kans onze relatie met een leidende leverancier als Cargill verder te versterken, terwijl beide bedrijven hun relatie met de detailhandel en groothandel in Brazilië continueren.”

Unilever blijft actief met de verkoop van tomatenproducten aan supermarktketens en andere foodservicebedrijven. Cargill zal deze producten voor Unilever maken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer