Economie

Consumentenbond: eerlijke mobiele belprijzen

DEN HAAG (ANP) – Aanbieders van mobiele telefoonabonnementen moeten eerlijke tarieven berekenen aan consumenten. Bovendien moeten de prijzen begrijpelijk zijn. Dat stelde de Consumentenbond maandag.

6 September 2010 15:28Gewijzigd op 14 November 2020 11:40

De bond reageerde op het bericht dat mobiel bellen dit jaar sluipenderwijs tot 60 procent duurder is geworden in vergelijking met vorig jaar. Dat komt doordat steeds meer aanbieders consumenten per volle minuut laten betalen in plaats van per seconde.

Volgens de Consumentenbond moet er een systeem komen voor bellen binnen Nederland, waarin wordt vastgelegd dat telecomaanbieders na de eerste minuut verplicht per seconde moeten afrekenen. Voor mobiel bellen vanuit andere EU-landen naar Nederland is dat inmiddels wel het geval.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer