Verkoop BMW in de lift
MUNCHEN (ANP/RTR/DPA) – De Duitse producent van luxeauto’s BMW heeft in de eerste drie maanden van dit jaar de wereldwijde verkoop met 13,8 procent zien stijgen tot 315.614 voertuigen ten opzichte van vorig jaar. Dat maakte het bedrijf maandag bekend.
Volgens BMW droegen alle merken bij aan de gestegen verkoop. De autofabrikant maakt ook de automerken Mini en Rolls–Royce. Net als de Duitse aartsrivalen Daimler en Audi profiteerde BMW van een sterke verkoop in China. Ook lagen de verkopen van Duitse luxeauto’s een jaar eerder nog stukken lager door de economische crisis.Daimler, fabrikant van Mercedes–Benz, Maybach en Smart, verkocht in het eerste kwartaal 10,8 procent meer auto’s. Bij Audi gingen de verkopen met 26 procent omhoog.
BMW verwacht dit jaar meer dan 1,3 miljoen auto’s te verkopen, geholpen door de introductie van de nieuwe BMW 5–serie eind maart. De verkoop van BMW–motorfietsen steeg in het afgelopen kwartaal met 21 procent tot 20.840.