Economie

„Populaire sms-diensten in gevaar”

DEN HAAG (ANP) – Consumenten kunnen wel eens verstoken raken van populaire sms–diensten, zoals filemelders en weerberichten. Dat betoogden de telecombedrijven T–Mobile en Vodafone maandag bij de rechtbank in Den Haag.

18 January 2010 15:47Gewijzigd op 14 November 2020 09:38
DEN HAAG – Consumenten kunnen wel eens verstoken raken van populaire sms–diensten, zoals filemelders en weerberichten. Dat betoogden de telecombedrijven T–Mobile en Vodafone maandag bij de rechtbank in Den Haag. Foto ANP
DEN HAAG – Consumenten kunnen wel eens verstoken raken van populaire sms–diensten, zoals filemelders en weerberichten. Dat betoogden de telecombedrijven T–Mobile en Vodafone maandag bij de rechtbank in Den Haag. Foto ANP

Beide providers waren door de Consumentenbond voor de rechter gedaagd, omdat zij bij klanten „klakkeloos" geld zouden afschrijven voor betaalde sms–diensten, zonder na te gaan of klanten om die berichten hadden gevraagd. De bond eist dat T–Mobile en Vodafone stoppen met het systeem voor het in rekening brengen van deze sms’jes. De bond zegt de komende maanden ’sms–terreur’ stevig te willen aanpakken.Volgens T–Mobile en Vodafone zou het toewijzen van de eis ertoe leiden dat consumenten zich niet meer kunnen abonneren op een sms–dienst. „De Consumentenbond wil klantonvriendelijke maatregelen", zo constateerde advocaat Piet Sippens Groenewegen van Vodafone maandag.

T–Mobile en Vodafone eisen op hun beurt dat de Consumentenbond een persbericht rectificeert waarin de bond het kort geding aankondigt. Zij zijn woedend dat ze in verband worden gebracht met ’sms–terreur’. De voorzieningenrechter doet op 2 februari uitspraak.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer