Economie

AH: Prijzen kruipen naar elkaar toe

RIDDERKERK (ANP) – De prijzen van producten bij de supermarkten van Albert Heijn en de concurrentie kruipen de komende tijd steeds dichter naar elkaar toe. Deze verwachting sprak topman Dick Boer van Albert Heijn maandag uit op een bijeenkomst met de media.

23 November 2009 16:43Gewijzigd op 14 November 2020 09:13

Volgens Boer heeft Albert Heijn de prijzen de afgelopen jaren al flink verlaagd. Dit proces gaat nog steeds door, al spreekt Boer nu liever van „finetunen". „Je moet met de klant meebewegen en onderdeel daarvan is dat je de prijs belangrijk moet maken", zei de AH–directeur.Volgens analisten is een nieuwe ’prijzenslag’ door de overname van Super de Boer door Jumbo onvermijdelijk. Theodoor Gilissen bankiers stelde onlangs in een rapport dat Albert Heijn begin 2010 een prijzenoorlog zal beginnen. Boer wilde hier niets over zeggen, maar de prijzen gaan onmiskenbaar „transparanter worden". Want consumenten kunnen via internet steeds makkelijker prijzen met elkaar vergelijken, zei Boer.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer