KPN: Youfone moet stoppen met reclame
Telecomconcern KPN wil dat Youfone stopt met de huidige vergelijkende reclamecampagne.
Daarover stuurde KPN het bedrijf een brief, zo bevestigde een woordvoerder van KPN gisteren een bericht van Youfone. KPN voelt zich aangesproken door de slogan die de telecomaanbieder gebruikt en wil een rectificatie op de Youfonewebsite.Youfone maakt in de reclames met de slogan ”De telecomaanbieder die u niet belazert!” gewag van het feit dat het bedrijf per seconde afrekent met klanten en veel andere telecomaanbieders per minuut.
Volgens KPN wordt met de reclame de hele branche aangesproken en is de suggestie niet juist. „Het is niet goed om elkaar oneerlijk te bejegenen door te stellen dat telecomaanbieders de boel bedriegen.” KPN wil alleen een ethisch beroep doen op Youfone en is op dit moment niet van plan een kort geding aan te spannen.
Youfone reageerde gisteren verbaasd op de brief van KPN. „In recente advertenties van KPN-dochter Telfort adverteert Telfort met een pay-off van eenzelfde strekking.” Het bedrijf liet weten niet in te gaan op de eis van KPN.