Opnieuw ruzie veerdiensten Terschelling
Rederij Doeksen en Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) hebben ruzie. Volgens Doeksen worden haar klanten voor de terminal ongevraagd op een agressieve manier lastiggevallen door een EVT–medewerker. EVT zegt op zijn beurt dat Doeksen alles uit de kast haalt om de EVT in een kwaad daglicht te stellen. Beide rederijen vervoeren passagiers naar Terschelling.
Doeksen had vroeger een monopoliepositie. Sinds de komst van de nieuwe en goedkopere veerdienst EVT is er ruzie tussen de rederijen. Eerder hadden ze al ruzie over de aanlegplekken van de boten. Volgens directeur Paul Melles van Doeksen zet EVT passagiers van Doeksen op het verkeerde been door ze naar de EVT–haven te sturen. EVT ontkent dit.Directielid Erwin Rob van de EVT zegt op zijn beurt dat Doeksen nu zelf promotiemedewerkers inzet die met folders, gratis koffie en een grabbelton klanten lokt naar de terminal van Doeksen. Volgens Rob zet Doeksen ook extra vaarten in op de tijden dat de EVT–boten varen. Baliemedewerkers van Doeksen zouden bovendien weigeren de klanten informatie te verstrekken over de veerdienst EVT.