Binnenland

Uitmarkt boos over strenge beleid Centrum

AMSTERDAM (ANP) – De organisatie van de Uitmarkt heeft in allerijl nieuwe promotievlaggen moeten laten maken, nadat stadsdeel Centrum had gesommeerd dat de logo’s van de sponsors te groot waren. Het strenge beleid valt bij het Amsterdams Uitburo, dat het culturele evenement organiseert, zo verkeerd dat het overweegt een volgende editie uit te wijken naar een locatie buiten het centrum.

29 August 2009 14:07Gewijzigd op 14 November 2020 08:32

Dat liet een woordvoerster zaterdag weten naar aanleiding van een bericht hierover in Het Parool. Het strenge beleid van het stadsdeel kost de Uitmarkt ongeveer 30.000 euro. De richtlijnen bestaan volgens de zegsvrouw al wel langere tijd, maar werden nooit gehandhaafd. „In juli kregen we te horen dat ze dit jaar streng zouden handhaven". Het stadsdeel zwichtte niet voor een brandbrief die het Amsterdams Uitburo vervolgens stuurde, met daarin het verzoek de Uitmarkt niet onnodig te duperen. Gevolg: herdruk van de vlaggen en compensatie voor de sponsors die minder waarde hechten aan de kleinere logo’s.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer