Binnenland

Hulp vaker digitaal gevraagd

UTRECHT (ANP) – Steeds meer mensen die hulp nodig hebben bij problemen en daarvoor Korrelatie benaderen, doen dat via de computer. Volgens Korrelatie is een duidelijke verschuiving te zien naar digitale hulp in de vorm van e–mail en chat, en via zelfhulp met online–oefeningen en –testen. Dat liet de organisatie donderdag weten. Korrelatie is een organisatie die helpt bij psychische en psychosociale problemen.

20 August 2009 19:55Gewijzigd op 14 November 2020 08:29

Vergeleken met 2007 is in 2008 het aantal klantcontacten via alle kanalen met 10 procent gestegen tot 20.188. In het eerste halfjaar is opnieuw een groei te zien ten opzichte van het eerste halfjaar van vorig jaar. De stijging heeft vooral te maken met de introductie van nieuwe, onlinevormen van hulp, aldus de organisatie in het Jaarbericht 2008.In 2007 vroeg 71 procent van de ’klanten’ hulp via de telefoon; in 2008 was dat 50 procent. In 2007 vroeg 20 procent hulp via e–mail, in 2008 was dat 34 procent. Na de introductie bij Korrelatie in 2007 van chat maakte 9 procent daar gebruik van. In 2008 was dat 10 procent.

Onlangs lanceerde Korrelatie www.werkenaanrelatieproblemen.nl. In drie maanden tijd deden ruim 7500 mensen de relatiescan op die site.

Op nummer een in de top tien van alle hulpvragen die bij Korrelatie binnenkomen via telefoon, chat en mail staan psychische en psychiatrische problemen. Daarna volgen op twee problemen tussen ouders en kinderen en op drie vragen over seksualiteit en zwangerschap.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer