Binnenland

Weterings: Kritiek op hulpverlening herkenbaar

De kritiek op de hulpverlening na de vliegtuigcrash bij Schiphol is herkenbaar. Dat stelt Weterings, burgemeester van Haarlemmermeer en voorzitter van de veiligheidsregio Kennemerland, in een reactie op het rapport van de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid en de Inspectie voor de Gezondheidszorg. „Wij kunnen ons vinden in de aandachtspunten die zij hebben geconstateerd”.

ANP
22 June 2009 17:31Gewijzigd op 14 November 2020 08:11
SCHIPHOL (ANP) – De kritiek op de hulpverlening na de vliegtuigcrash bij Schiphol is herkenbaar. Dat stelt Weterings, burgemeester van Haarlemmermeer en voorzitter van de veiligheidsregio Kennemerland, in een reactie op het rapport van de Inspectie Openba
SCHIPHOL (ANP) – De kritiek op de hulpverlening na de vliegtuigcrash bij Schiphol is herkenbaar. Dat stelt Weterings, burgemeester van Haarlemmermeer en voorzitter van de veiligheidsregio Kennemerland, in een reactie op het rapport van de Inspectie Openba

Weterings stelt dat de hulpdiensten in de regio waar mogelijk al zijn begonnen met het doorvoeren van verbeteringen. „Aan een aantal aandachtspunten werd al gewerkt voordat de poldercrash plaatsvond”. Op andere punten is volgens hem eerst meer onderzoek nodig. Dat geldt bijvoorbeeld voor het communicatiesysteem C2000, dat het niet goed deed na de crash.

Overigens is de burgemeester tevreden over de conclusie van het rapport dat de hulpverlening over het algemeen goed verliep. „Wij zijn blij met de bevestiging dat de hulpverlening goed is gegaan en daar waar onvolkomenheden zijn geconstateerd, dit niet heeft geleid tot meer slachtoffers van het betreurenswaardige vliegtuigongeval”.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer