Oprichter Oilily verkoopt belang aan investeerders
Kledingmerk Oilily heeft een nieuwe eigenaar. Oprichter W. Olsthoorn heeft een meerderheidsbelang in zijn bedrijf verkocht aan ABN Amro Participaties en investeerder H2 Equity Partners.
Dat hebben de drie partijen maandag bekendgemaakt. De drie doen geen mededelingen over de prijs van het belang. Ook hoe groot het aandelenpakket is, willen ze niet zeggen. De twee investeerders werken samen in deze participatie. H2 Equity Partners gaat zich actief met het bestuur van Oilily bemoeien. ABN Amro houdt zich meer op de achtergrond, maar biedt wel „strategische ondersteuning.”
Oilily, opgericht in 1963, heeft een jaaromzet van 90 miljoen euro. De kinder- en vrouwenkleding van het bedrijf wordt verkocht in zeventig eigen winkels in Europa, de Verenigde Staten en Azië. Bovendien liggen de felgekleurde kledingstukken in duizenden andere winkels in veertig landen.
Volgens directeur G. van der Hoeven van H2 Equity moet Oilily internationaal gaan groeien. „De omzet stagneerde de laatste jaren en dat willen we nu doorbreken”, aldus Van der Hoeven. Hij wil vooral groei bereiken door het vestigen van Oilily-winkeltjes in grote warenhuizen, het zogeheten shop-in-shopconcept.