Binnenland

GroenLinks bezorgt vijf miljoen kranten

In het gevecht om de kiezer hebben politieke partijen behalve radio en televisie nog een ander medium ontdekt: de verkiezingskrant. Maandag begon GroenLinks met de huis-aan-huisbezorging van ruim vijf miljoen ’beeldkranten’ op A3 formaat, gevuld met acht paginagrote foto’s. Voorop staat lijsttrekker Femke Halsema. De partij hoopt zo haar bekendheid te vergroten.

ANP
13 January 2003 17:03Gewijzigd op 14 November 2020 00:03

Volgens een voorlichter heeft GroenLinks goede ervaring met de verspreiding van kranten op lokaal niveau. „We willen de kiezer door middel van de krant kennis laten maken met onze inhoud, bovendien is het een persoonlijke manier om contact met de kiezer te maken. We laten de tv-spotjes dan ook zitten”, aldus de woordvoerder.

De beeldkrant van GroenLinks is themagewijs ingericht, en bevat tevens „de tien redenen om op GroenLinks te stemmen.” In de grote steden wordt de krant door leden bezorgd, die bij huizen met een ja/nee sticker op de brievenbus zullen aanbellen om de krant persoonlijk te overhandigen. GroenLinks is in totaal zo’n twee ton kwijt aan de verkiezingskrant.

Ook de LPF heeft zo’n 100.000 verkiezingskranten laten drukken. „We delen deze kranten uit vanuit onze campagnebus die door het hele land toert”, aldus een woordvoerder. De LPF wil de kiezers informeren over het laatste nieuws rond de partij, de regionale afdelingen en besturen, de tijden van tv-spotjes en het verkiezingsprogramma. „De voorkant is een poster, die kunnen mensen dan achter hun raam hangen.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer