Haags weekblad nog steeds in de lift
Precies twee jaar nadat de eerste Den Haag Centraal van de persen rolde, zit het Haagse weekblad nog steeds in de lift.
Volgens hoofdredacteur Versteeg boekt de krant succes door de vele achtergrondartikelen die erin staan. Den Haag Centraal gaat met deze formule volledig in tegen de ‘zapcultuur’ van veel quotes, korte artikelen en een weelde aan beeldmateriaal.Vandaag viel bij ongeveer 9000 abonnees de 105e editie van Den Haag Centraal op de mat. Het tweejarig bestaan van de krant is hiermee een feit. „We hebben een oplage van 12.500 kranten. Het aantal abonnees stijgt de laatste tijd enorm. We krijgen er wekelijks meer dan honderd bij”, zegt Versteeg.
Als wekelijkse krant blijkt Den Haag Centraal prima te kunnen bestaan naast de kranten die bouwen op een lange traditie van verslaggeving van het Haagse nieuws. „Mensen krijgen het nieuws al de hele dag via allerlei kanalen binnen. Blijkbaar is er een grote behoefte aan een krant die achtergronden biedt”, aldus Versteeg.
Den Haag Centraal werd gelanceerd kort nadat de Haagsche Courant opgegaan was in het AD.
Versteeg werkte ruim dertig jaar als journalist bij de Haagsche Courant en voelde dat dit het moment was om een nieuwe Haagse krant te beginnen. Versteeg: „Den Haag Centraal kwam op de juiste tijd op de markt. Net toen er een hoop onvrede was over het verdwijnen van de lokale krant.”