Boekhandel koopt massaal in voor Pocketweek
De Nederlandse boekhandels hebben massaal pockets ingekocht voor de eerste Nationale Pocketweek, die van 11 tot en met 26 januari wordt gehouden.
Voor de actie waren circa 250.000 pockets beschikbaar. „De vraag is groter dan het aanbod. Inmiddels moeten we nee verkopen”, zei M. Muntinga, directeur-eigenaar van de gelijknamige uitgeverij, vrijdag.
Tijdens de Nationale Pocketweek krijgen consumenten drie pockets voor de prijs van twee. Het aanbod omvat 45 titels met een gemiddelde verkoopprijs van 8 euro. Aan de actie, die twee weken duurt, doen ongeveer 800 boekhandels mee.
Speciaal voor de actie verschijnen drie boeken in pocketvorm. Het betreft ”Het jongensmeisje” van Joost Zwagerman, ”Hannibal” van Thomas Harris en ”Vrienden voor het leven” van Maeve Binchy.
Uitgeverij Maarten Muntinga, die pockets uitbrengt onder de merknamen Rainbow en Sirene, is bedenker en initiatiefnemer van de Nationale Pocketweek. De uitgever organiseert de actieweken samen met de branchegenoten Veen Bosch & Keuning (Poema & Pandora) en PCM (Zwarte Beertjes en Pockethuis).