TPG sponsort VN-voedselhulp met miljoenen
Postconcern TPG gaat het World Food Programme (WFP), onderdeel van de Verenigde Naties, voor minimaal vijf jaar sponsoren. Het eerste jaar stelt TPG 5 miljoen euro beschikbaar.
Dat heeft TPG woensdagochtend bekendgemaakt. Het post- en pakketbedrijf wordt hiermee de grootste zakelijke sponsor van ’s werelds grootste humanitaire hulporganisatie en gaat het WFP ondersteunen door mensen en expertise ter beschikking te stellen.
Elke vijf seconden sterft een kind van de honger, terwijl onze planeet meer dan genoeg voedsel produceert om de gehele wereldbevolking te voorzien. Logistieke beletsels zijn één van de fundamentele problemen om het voedsel bij de mensen te krijgen die dit het meest nodig hebben, aldus TPG.
TPG zegt over de logistieke expertise te beschikken om de activiteiten van het WFP te ondersteunen en „op bescheiden wijze” te helpen bij de bestrijding van honger. TPG kiest daarmee bewust voor een maatschappelijk besteding van haar sponsorgelden.
„Voor iedereen die beelden van verhongerende mannen, vrouwen en kinderen op tv heeft gezien, is het vanzelfsprekend dat wij iets zouden moeten doen om te helpen”, aldus TPG-topman Peter Bakker.