Buitenland

Venetië vindt sponsor in Coca-Cola

In Italië is ophef ontstaan over berichten dat drankconcern Coca-Cola de noodlijdende Italiaanse stad Venetië gaat sponsoren. Voor 2,1 miljoen euro mag het bedrijf vijf jaar lang via drankautomaten door heel de stad frisdranken en snacks verkopen. Het contract wordt deze week getekend. Dat meldden Italiaanse media maandag.

ANP
23 February 2009 14:18Gewijzigd op 14 November 2020 07:22
ROME – In Italië is ophef ontstaan over berichten dat drankconcern Coca-Cola de noodlijdende Italiaanse stad Venetië gaat sponsoren. Foto EPA
ROME – In Italië is ophef ontstaan over berichten dat drankconcern Coca-Cola de noodlijdende Italiaanse stad Venetië gaat sponsoren. Foto EPA

De Italiaanse krant La Stampa kopte maandag met „Venetië in de uitverkoop". Volgens de krant komen de automaten „op iedere hoek in de stad te staan", zelfs op het beroemde San Marcoplein. Een ambtenaar ontkende via persbureau ANSA dat er automaten op het plein en andere parels in de stad geplaatst worden. Op het San Marcoplein geldt sinds 1987 een verbod om er iets te eten of te drinken.Burgemeester Massimo Cacciari verklaarde verbaasd te zijn dat er zoveel commotie was ontstaan vanwege een samenwerkingsverband „met een van de grootste en meest prestigieuze merken ter wereld". Volgens Cacciari heeft de stad het geld dringend nodig om het artistieke erfgoed van de stad te waarborgen.

Jaarlijks bezoeken circa twintig miljoen toeristen de stad.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer